Write for Rights 2022 - jaarlijkse schrijfactie van Amnesty International

Write for Rights op School gaat weer van start!

Ieder jaar voeren we bij Amnesty van 20 november tot aan de kerstvakantie actie voor mensen die groot onrecht is aangedaan, door brieven te schrijven en petities te tekenen. Dat doen we niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. En veel scholen doen hieraan mee!

In 2021 schreven zo’n 45.000 leerlingen voor vijf mensen die onterecht vastzitten, bedreigd worden omdat ze voor hun mening uitkomen, of gediscrimineerd worden om wie ze zijn. Zo vroegen leerlingen bijvoorbeeld om de vrijlating van milieuactivist Bernardo uit Guatemala. En die brieven hadden effect! Bernardo is vrij en weer bij zijn familie.

Schrijf je alvast in voor Write for Rights op School 2022!

Deze maand maken we bekend voor welke vijf mensen we dit jaar actievoeren, maar je kunt je ook nu alvast inschrijven voor Write for Rights 2022! We maken ook dit jaar weer verschillende tools en materialen die het (gast)docenten zo makkelijk mogelijk maken om Write for Rights op School te organiseren.

Doe dit jaar ook mee, en maak het verschil met jouw school!