© © 2019 SOPA Images

Loop je mee voor de Poolse activisten?

Tussen 3 en 9 mei organiseren Amnesty-vrijwilligers in verschillende steden een wandeling voor de Poolse activisten Elzbieta, Joanna en Anna. Loop mee, teken de online groetenkaart en maak kennis met Amnesty-activisten die zich lokaal inzetten voor mensenrechten.

De Poolse activisten Elzbieta (Ela), Joanna en Anna zijn op 2 maart 2021 door een Poolse rechtbank vrijgesproken van het beledigen van religieuze gevoelens. Ze hadden posters verspreid waarop de maagd Maria stond afgebeeld met een halo in regenboogkleuren rond haar hoofd, het symbool van de internationale lhbti-beweging. De drie vrouwen konden tot 2 jaar cel krijgen. Het is nu afwachten of de aanklager in hoger beroep gaat.

Wandelroutes in negen steden

In negen Nederlandse steden kun je meewandelen en Elzbieta, Joanna en Anna uit Polen steunen. Kijk hieronder in welke steden en wanneer en wandel mee!

Je kunt de drie activisten uit Polen ook een hart onder de riem steken door hen online een groetenkaart te sturen.