‘Ik wist niet eens dat je in sommige landen geen homo of lesbi mag zijn’

Een tijdje geleden spraken we met de elfjarige Willemijn uit Roermond. Willemijn is samen met haar moeder de deuren langsgegaan en heeft gecollecteerd voor Amnesty. Omdat zij eigenlijk erg benieuwd was waar al dat geld nou heen ging, heeft ze zich verdiept in het werk van Amnesty en haar spreekbeurt en werkstuk hierover gehouden. Zo vertelde zij de kinderen in de klas over vluchtelingen, asielzoekers, mensenrechten in Europa en Nederland, gevangenen en marteling. Met behulp van de  kinderrechtenpaspoortjes zijn alle kinderen enthousiast aan de slag gegaan met de quizvragen die hier in staan. Willemijn vertelde dat ze zelf ook veel heeft geleerd over mensenrechten en dat ze het gaaf vindt dat Amnesty zich op vele vlakken inzet. Willemijn wil zelf ook graag meedoen aan campagnes en acties en zal zich blijven inzetten voor mensenrechten.

Wil jij nou ook je spreekbeurt of werkstuk houden over het werk van Amnesty of over één van onze thema’s? Klik dan hier voor alle opties!