COVID – 19 gevolgen voor Amnesty op School

In verband met verdergaande maatregelen om verdere verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan zijn de scholen gesloten. Dit heeft tot gevolg dat Amnesty Educatie tot 6 april gesloten is en we ons werk niet op een reguliere manier kunnen uitvoeren.

Wel zullen we zoveel mogelijk via mail (en ook telefonisch) bereikbaar zijn. Mocht je toch iets nodig hebben aan lesmateriaal, neem dan even contact op via jongeren@amnesty.nl. Dan kijken we of we het zoveel mogelijk digitaal kunnen oplossen.

AMNESTY GAAT DOOR!
Voor Amnesty is het in deze verwarrende tijden noodzaak haar werk voort te zetten. Dit betekent dat we regeringen en bedrijven die mensenrechten schenden, blijven aanspreken. De maatregelen die regeringen nemen, betekenen een flinke inperking van onze vrijheden. Maar ze zijn nodig om het recht op gezondheid en het recht op leven zo goed mogelijk te beschermen. We zien er wel op toe dat regeringen de huidige coronapandemie niet aangrijpen om onnodig mensenrechten tijdelijk in te trekken. Lees hier meer info over corona en mensenrechten.

GASTLESSEN
De gastlessen die in de komende periode gepland staan (in ieder geval tot 6 april) kunnen geen doorgang vinden. Als je gastlessen hebt staan in de komende periode, vragen we je zelf op een later moment weer contact op te nemen met de betreffende docent, om te kijken of de lessen later in het jaar opnieuw gepland kunnen worden.

LESMATERIALEN
Alle medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis. Dit betekent dat we in de komende periode geen materiaalverzendingen kunnen doen.

MASTERCLASSES
Er is nog geen zekerheid over het verloop van de masterclasses. Houd de website hiervoor in de gaten.

ONLINE COURSE
Amnesty heeft een internationale course ontworpen die je meeneemt in de impact van COVID-19 op mensenrechten. Interesse om hier meer over te weten te komen? Kijk hier.

We danken je voor je begrip en wensen je alle goeds toe voor de komende tijd!