© Photo by Ashton Bingham on Unsplash

Amnesty op School, voor Thuis

Mensenrechteneducatie voor de hele familie

Amnesty op School is nog niet op school. We maken er met z’n allen het beste van. En we zijn er voor elkaar. Ook voor vluchtelingen en mensen die onterecht vastzitten. Amnesty biedt in deze bijzondere tijd een aantal leuke mogelijkheden om mensenrechten thuis onder de aandacht te brengen, voor ouders, kinderen en jongeren. Ga samen aan de slag. Of doe het lekker zelf!

Vluchten voor de Oorlog

Esra, Ghatim en Majid vertellen hun vluchtverhaal aan de hand van de filmpjes voor het lespakket ‘Vluchten voor de Oorlog’ voor het primair onderwijs. Bekijk de filmpjes, volg de hoofdpersonen en bestel ons ‘educatieve’ tafelkleed. Zet de hapjes maar op tafel en start de ‘Table Talk’ over vluchtelingen.

Filmpjes Info Tafelkleed Bestel

GRTZ! Stuur een kaartje online of per post

Juist nu is het belangrijk om er voor elkaar te zijn. Zeker voor mensen die onterecht vastzitten en onze steun extra hard kunnen gebruiken. Stuur een kaartje, want dat geeft hun moed! Schrijf je kaart online en Amnesty stuurt ‘m  op. Tekenen en schrijven kan ook! We hebben GRTZ! voor het primair en voortgezet onderwijs.

Verstuur GRTZ! online Bestel GRTZ! per post

Het Klokhuis

Alle kinderen zijn dol op Het Klokhuis! Hoe leuk is het om samen naar een aflevering te kijken over mensenrechten? Je kunt het nog leuker maken met de online quiz! En ja, het kan nog leuker: kom na het kijken in actie voor activist Raif Badawi door een GRTZ!-kaartje te sturen.  Dus: kijk Het Klokhuis, doe de quiz en stuur een kaartje. Leuk én leerzaam!

Bekijk de uitzending en doe de Quiz!