31 JANUARI: UITREIKING BURGEMEESTER DALESPRIJS – AMNESTY NIJMEGEN

De gemeente Nijmegen zal op vrijdag 31 januari de Burgemeester Dalesprijs 2020 uitreiken aan Ben Loth, LHBT-coördinator van Amnesty Nijmegen. Graag nodigen wij u uit voor deze avond.

Burgemeester Dalesprijs en de Regenboogdialoog
Ien Dales was burgemeester van Nijmegen van 16 mei 1987 tot 7 november 1989; ze vertrok toen ze minister van Binnenlandse Zaken werd en bleef minister tot aan haar dood in 1994. Nijmegen eert haar met de Burgemeester Dalesprijs en een jaarlijkse Burgemeester Daleslezing.

Ben Loth is geselecteerd voor deze prijs, omdat hij volgens de jury op voorbeeldige wijze gestalte heeft gegeven aan artikel 1 van de Grondwet, dat het beginsel van non-discriminatie verwoordt. Hij krijgt de prijs met name voor het opzetten van de Regenboogdialoog, een eigen variant op de Mensenrechtendialogen van Amnesty Nederland.

Burgemeester Daleslezing
Gekoppeld aan de prijstoekenning vindt die avond ook de Burgemeester Daleslezing plaats, die wordt uitgesproken door Gerdi Verbeet. Mevrouw Verbeet was voorzitter van de Tweede Kamer tussen 2006 en 2012 en is sinds 2015 voorzitter van het Nationaal Comité 4 en 5 Mei.

De Burgemeester Daleslezing en de uitreiking van de prijs vinden plaats in de raadszaal van de gemeente Nijmegen op vrijdag 31 januari. Het programma is voor iedereen vrij toegankelijk.

Datum: 31 januari
Tijd: vanaf 20.00 uur, start om 20.30 uur
Locatie: Stadhuis, Korte Nieuwstraat 6, 6511 PP Nijmegen

Klik hier voor meer informatie.