© AFP via Getty Images

Stuur de Russische Ilya Yashin een kaartje

Ilya Yashin kreeg 8 jaar en 6 maanden cel voor kritiek op oorlog in Oekraïne

8 jaar en 6 maanden cel voor kritiek op oorlog in Oekraïne

In Moskou is op 27 juni 2022 de politicus Ilya Yashin opgepakt. Alleen maar omdat hij zich kritisch uitliet over de oorlog in Oekraïne. Yashin zat eerst 15 dagen in zogenaamde administratieve detentie vanwege ‘ongehoorzaamheid aan een politieagent’. Vervolgens werd hij beschuldigd van ‘het bewust verspreiden van valse informatie over de acties van de Russische strijdkrachten’. De politicus heeft 8 jaar en 6 maanden cel gekregen.

Stuur een kaartje naar Ilya en laat weten dat je achter hem staat.

Gebruik de voorbeeldgroet 'Ik sta volledig achter u', of schrijf je eigen groet in het Russisch. Gebruik eventueel een vertaalwebsite.

Bericht is te lang voor de kaart.

Yashin Ilya Valeryevich (1983 g.r.) SIZO-4 UFSIN po Moskve Vilyuyskaya, 4 127081, Moscow Russia Russian Federation

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken die wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op www.amnesty.nl/privacy.

Dit schreven andere mensen op hun kaart

Желаю вам скорейшего освобождения! = Ik wens u een snelle vrijlating!
Сил вам! = Blijf sterk!
Я вас полностью поддерживаю! = Ik sta volledig achter u!