Stuur de Russische Aleksei Moskalyov een kaartje

Opgepakt vanwege kritiek op oorlogsmisdaden van het Russisch leger

Dochter maakte anti-oorlogstekening op school

Aleksei Moskalyov’s 12-jarige dochter Masha maakte in april vorig jaar op school een tekening tegen de Russische oorlog in Oekraïne. De volgende dag moesten Aleksei en Masha naar het politiebureau. Ze vroegen Aleksei naar de kritiek op de oorlog die hij op sociale media uitte. Daarop klaagden ze hem aan voor het in diskrediet brengen van het Russische leger.

Masha woont bij haar vader. Nadat Aleksei in voorarrest moest, werd zijn dochter naar een weeshuis gebracht. Masha vertelt dat ze ongelofelijk trots is op haar vader en hem erg mist.

Stuur een kaartje naar Aleksei en laat weten dat je achter hem staat.

Gebruik de voorbeeldgroet 'Weet dat u niet alleen staat', of schrijf je eigen groet in het Russisch. Gebruik eventueel een vertaalwebsite.

Bericht is te lang voor de kaart.

Aleksei Moskalyov

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken die wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op www.amnesty.nl/privacy.

Dit schreven andere mensen op hun kaart

Я вас полностью поддерживаю! = Ik sta volledig achter u!
Желаю вам скорейшего освобождения! = Ik wens u een snelle vrijlating!
Сил вам! = Blijf sterk!