© AFP via Getty Images

Stuur de Russische Aleksei Gorinov een kaartje

Raadslid kreeg 7 jaar cel voor kritiek op de oorlog

Streng gevangenisregime voor lokale politicus

Aleksei Gorinov is gemeenteraadslid in Moskou. Maar in plaats van in de raadszaal, zit hij al 2 jaar onterecht in de gevangenis. Hij werd opgepakt omdat hij opriep tot een einde van de oorlog tegen Oekraïne. Ook zei hij dat elke dag kinderen sterven als gevolg van de oorlog. Niet lang daarna werd hij aangeklaagd vanwege het ‘verspreiden van nepnieuws’ onder nieuwe oorlogscensuurwetten die president Poetin kort na de inval in Oekraïne introduceerde.

Gorinovs gezondheid heeft ernstig te lijden gehad onder de zware omstandigheden in de gevangenis. Het grootste deel van de dag brengt hij door in een isoleercel. Ondanks dat hij ziek is wordt hij gedwongen sneeuw te ruimen. Medische zorg wordt hem ontzegd.

Stuur een kaartje naar Aleksei Gorinov en laat weten dat je hem steunt.

Kies je kaartje

Vul jouw gegevens in

Schrijf hier je eigen groet in het Russisch.
Gebruik een vertaalwebsite of een van de voorbeelden hieronder.

Я восхищаюсь вашей силой духа! (Ik bewonder uw kracht!)
Знайте, что вы не одни! (Weet dat u niet alleen bent!)

Bericht is te lang voor de kaart.

Oleg Orlov

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken die wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op www.amnesty.nl/privacy.