Amnesty Nederland bestaat 50 jaar!

Al 50 jaar strijden we samen tegen onrecht

Actie is ons antwoord op onrecht. Al 50 jaar voert Amnesty Nederland strijd. Dat blijven we doen, nu en in de toekomst. Onze strijders zijn gewone mensen. We vormen een wereldwijde beweging die in actie komt als mensenrechten worden bedreigd. We varen in Nederland onze eigen koers, eigenwijs en soms tegendraads. Daarmee maken we verandering mogelijk. En we gaan door totdat de wereld rechtvaardig is.

Eigenwijs

De oprichters van Amnesty Nederland waren onafhankelijke denkers. Binnen de internationale organisatie zijn we pioniers, bijvoorbeeld in het ter verantwoording roepen van bedrijven.

Gedurfd

Telkens weer bedenken we nieuwe, effectieve actiemethoden om op te komen voor de mensenrechten. We deinzen niet terug voor prikkelende acties en zijn niet bang om op lange tenen te trappen.

Volhardend

Onvermoeibaar zetten we ons al vijftig jaar in tegen onrecht. Soms boeken we snel resultaat, maar vaak is daarvoor een lange adem nodig.