Kom naar de Mensenrechten Meetup op woensdag 13 november in Vlaardingen

Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Althans, zo lijkt het, maar hoe staat Nederland er eigenlijk voor op het gebied van mensenrechten? In Amnesty’s Mensenrechten Meetups nemen we de stand van het land onder de loep. Onthutsende feiten, inspirerende projecten en hoopgevende mensen op het gebied van mensenrechten: alles komt aan bod in deze serie bijeenkomsten door het hele land.

Amnesty’s Mensenrechten Meetup #14 vindt plaats op woensdag 13 november 2019 in de Kroepoekfabriek in Vlaardingen. In deze editie neemt Amnesty-directeur Eduard Nazarski je mee in de stand van mensenrechten in Nederland. Ileen Verbeek geeft een presentatie over stateloosheid en het effect daarvan op (kinder)rechten.

Ineke Nieuwstraten en Elma Oosthoek van de lokale Amnesty-groep kijken terug op de campagne ‘Mensenrechten die vier je!’, waarin het afgelopen jaar elke maand een mensenrecht centraal stond. Ada Pellearts en Ingrid v.d. Heuvel doen de toekomstplannen van Amnesty Vlaardingen uit de doeken. Bineke Mostert, docent aan het Geuzencollege, vertelt hoe zij mensenrechten op deze vmbo-school een plek geeft.

Op deze avond is er ook een performance van spoken-word artieste Naomi Veldwijk. Haar optredens geven altijd stof tot nadenken en dialoog.

De presentatie is in handen van Ama van Dantzig en na afloop van de Meetup blijven de sprekers nog even hangen om met jullie verder te praten.

Datum: Woensdag 13 november 2019
Tijd: 20.00-22.00 uur
Locatie: Kroepoekfabriek Koningin Wilhelminahaven ZZ 2A, 3134 KG Vlaardingen.

Programma: Nederlands / Dutch