© © Marieke Wijntjes

Kom naar de Mensenrechten Meetup op 18 juni 2019 in Almere

Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Althans, zo lijkt het, maar hoe staat Nederland er eigenlijk voor op het gebied van mensenrechten? In Amnesty’s Mensenrechten Meetups nemen we de stand van het land onder de loep. Onthutsende feiten, inspirerende projecten en hoopgevende mensen op het gebied van mensenrechten: alles komt aan bod in deze serie bijeenkomsten door het hele land.

Amnesty’s Mensenrechten Meetup #11 vindt plaats op dinsdag 18 juni 2019 in Poppodium de Meester in Almere. In deze editie neemt Amnesty-directeur Eduard Nazarski je mee in de stand van mensenrechten in Nederland. Nesrine Benyakhlaf van Control Alt Delete en Gerbrig Klos van Amnesty International lichten je in over hun onderzoek naar etnisch profileren bij de Nederlandse politie en hoe het huidige beleid in elkaar zit. Je kunt met hen meedenken over toekomstige acties en na deze Meetup weet je wat je zelf kunt doen tegen etnisch profileren. Verder vertelt Beri Shalmashi, directeur van Avanti, over de activiteiten van dit platform voor diversiteit en inclusie in Almere. Marloes Huijsen van Bureau Gelijke Behandeling Flevoland legt in een pitch uit wat deze stichting doet tegen discriminatie en hoe je discriminatie bij hen kunt melden.

Ook komen lokale activisten aan het woord: Suzanne Pach en Sanaa Hares, vrijwilligers van Amnesty Almere, vertellen over hun evenementen, zoals Write for Rights en andere activiteiten. Last but not least, verzorgt trotse Almeerder en comedian Mo Hersi een intermezzo. Hij maakte afgelopen jaar de oudejaarsconference voor Almere.

Na afloop van de Meetup blijven de sprekers nog even hangen om met jullie verder te praten.

De presentatie is in handen van Lynn Zebeda.

Datum: Dinsdag 18 juni 2019
Tijd: 20.00-22.00
Locatie: Poppodium de Meester, Rentmeesterstraat 2, 1315 JS, Almere

Toegang is gratis na aanmelding.