Sms-voorwaarden

Deelname SMS-spoedacties via 3553 & SMS donaties via 4333

SMS spoedacties via 3553

Amnesty vraagt mensen deel te nemen aan het SMS-spoedacties via 3553. Dit doen we omdat we zo snel in actie kunnen komen als iemand in gevaar is. De aanmelding voor het spoedactienetwerk is gratis (exclusief de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon).

Deelname aan het SMS-spoedactienetwerk kost € 0,50 per actie (exclusief de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon). Gemiddeld sturen we twee keer per maand een spoedactie per sms. Als je aan elke actie deelneemt, ben je € 1,- per maand kwijt, exclusief de kosten voor je mobiele telefoon.

Met de bijdrage van € 0,50 kan Amnesty het SMS-spoedactienetwerk onderhouden. De eventuele meeropbrengst wordt besteed aan Amnesty’s werk voor de mensenrechten.

Hoe werkt het?

Je kunt je via het formulier aanmelden door een aantal gegevens in te vullen. Dit is belangrijk, want zo kunnen we ervoor zorgen dat alle petities maar één keer ondertekend worden door dezelfde persoon. Vervolgens krijg je ongeveer twee keer per maand een sms’je met de vraag om een petitie te ondertekenen. Je hoeft hiervoor alleen ‘JA’ terug te sms’en. De kosten van € 0,50 worden vervolgens verrekend met je telefoonrekening of beltegoed.

Afmelden / Stopzetten

Afmelden voor de sms-acties kan op twee manieren:

Actievoorwaarden van deelname aan Sms-spoedacties

Je kunt alleen deelnemen aan het SMS actienetwerk als je 18 jaar of ouder bent.
Van de € 0,50 die je doneert per actie wordt het SMS-spoedactienetwerk onderhouden. de eventuele meeropbrengst wordt besteed aan het werk van Amnesty.

Als je meedoet met deze actie, nemen we je gegevens op in een bestand. De gegevens behandelen we vertrouwelijk volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Ze worden niet verstrekt aan derden. Je kunt hierover meer lezen in ons privacy-statement.

Als deelnemer van het SMS-spoedactienetwerk kan je door Amnesty gebeld worden. In dit gesprek word je geïnformeerd over Amnesty’s werk en kan je aangeven of je meer wilt doen voor Amnesty. We mogen je bellen, omdat je met je deelname het werk van Amnesty financieel steunt, ook al sta je ingeschreven in het Bel-me-niet-Register. Als je geen tijd of zin hebt in hebt in een gesprek, kan je dit direct aangeven.

Vragen of klachten?

Vragen of klachten kun je mailen naar servicecenter@amnesty.nl of bel (020) 53 52 111 (maandag t/m vrijdag van 09.00 en 17.00 uur). Je kunt ook gebruikmaken van ons klachtenformulier.

Liever schriftelijk? Je kunt je brief adresseren aan: Amnesty Nederland, Postbus 1968, 1000 BZ Amsterdam.

SMS donaties via 4333

Amnesty roept soms op om een donatie te doen via een sms’je naar 4333. Dit doen we omdat het veilig, makkelijk en snel is. De donatie bedraagt € 0,25  € 2,- of € 3,-. Dit is afhankelijk van de actie. Amnesty maakt hiervoor gebruik van GEEF-mobiel, dat speciaal is opgezet voor goede doelen met een CBF-erkenning.

Hoe werkt het?

Als je bijvoorbeeld AMNESTY sms’t naar 4333 ontvang je binnen een paar minuten een bedank-sms’je. Het bedrag van € 3,- wordt eenmalig verrekend met je telefoonrekening of beltegoed. Het kan zijn dat je geen bedank-sms ontvangt. In dat geval is de donatie mislukt. Dit kan de volgende oorzaken hebben.

• het beltegoed is op;
  • jouw telefoonnummer is geblokkeerd voor betaal-sms-berichten. In dit geval kan je het telefoonnummer deblokkeren via de website www.payinfo.nl;
  • jouw telecomprovider heeft je telefoonnummer (automatisch) geblokkeerd voor betaal-sms-berichten.

Actievoorwaarden van sms-doneren

• Ben je nog geen 18 jaar? Vraag dan toestemming aan je ouders of voogd.
  • De kosten van de dienst zijn € 0,25  € 2,- of € 3,- (afhankelijk van de actie) exclusief kosten voor gebruik van je telefoon.
  • Het betreft geen abonnementsdienst. Afmelden is dus niet nodig omdat het een eenmalige dienst betreft.
  • Voor het uitvoeren van deze dienst werkt Amnesty International samen met GEEF-mobiel, dat speciaal is opgezet voor goede doelen met een CBF- GEEF-mobiel garandeert dat het maximale bedrag van uw sms-donatie bij het goede doel terecht komt. GEEF-mobiel  werkt geheel volgens de SMS Gedragscode en Reclamecode SMS-dienstverlening.
  • Van het bedrag dat je via sms doneert, wordt het grootste deel besteed aan het werk van Amnesty. Een klein deel gaat naar GEEF-mobiel en de provider voor gemaakte kosten.
  • Als je meedoet met deze actie, dan nemen we je gegevens op in een bestand. De gegevens behandelen we vertrouwelijk volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Ze worden niet verstrekt aan derden. Je kunt hierover meer lezen in ons privacy-statement.
  • Na je donatie kan je gebeld worden door Amnesty. In dit gesprek word je geïnformeerd over ons werk voor de mensenrechten en kan je aangeven of je meer wilt doen voor Amnesty. We mogen je bellen, omdat je Amnesty met een sms financieel hebt gesteund, ook al sta je ingeschreven in het Bel-me-niet-Register. Als je geen tijd of zin hebt in een gesprek, kan je dit direct aangeven.
  • Wil je niet dat we je bellen? Mail je telefoonnummer naar servicecenter@amnesty.nl, dan halen we je uit ons systeem. Ontvang je daarna toch nog een telefoontje? Dan hebben onze acties elkaar gekruist.

Vragen of klachten?

Liever schriftelijk? Je kunt je brief sturen naar Amnesty Nederland, Postbus 1968, 1000 BZ Amsterdam.