Doe de mensenrechtenwijzer

Amnesty's kieswijzer

De verkiezingen komen er aan.. En daarmee ook allerlei stem- en kieswijzers. Van de één word je wijzer dan van de ander. Politieke partijen nemen allerlei standpunten in. Weet jij eigenlijk hoe belangrijk mensenrechten zijn voor de verschillende partijen?

Doe de Mensenrechtenwijzer en ontdek:
hoe mensenrechtenproof zijn de politieke partijen?

Amnesty geeft geen stemadvies. Daarom krijg je ook geen top drie van welke partijen het beste bij jou passen. Dat bepaal je nog altijd helemaal zelf. We geven je wel bij elke stelling inzicht in wat elke partij erover zegt en wat de mensenrechtenverdragen erover zeggen. Wil je weten op wie je moet stemmen? Dat antwoord geven we dus niet aan je. Maar wil je weten welke partijen mensenrechten een warm hart toedragen? Klik dan op start.

START

Waar gaan de stellingen over in de kieswijzer?

Wat vinden de partijen bijvoorbeeld van de steun aan Israël? Is die onvoorwaardelijk? Of wat hebben de partijen te zeggen over de reikwijdte van het demonstratierecht? En in hoeverre moet Nederland zich bemoeien met de mensenrechtensituatie in landen zoals Saudi-Arabië? Dat, en nog veel meer, ontdek je in de Mensenrechtenwijzer. Word wijzer over mensenrechten.

Doe nu de mensenrechtenwijzer

Start

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de nieuwsbrief

Meld je hier aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Daarin lees je het belangrijkste nieuws over mensenrechten en Amnesty, én blijf je op de hoogte van onze acties.

Mis niets! Ontvang onze laatste updates en acties.

Meld je aan

Ja, ik ontvang graag het laatste nieuws, en mail mij incidenteel over andere activiteiten of om mijn steun te vragen