Schrijf je in als biker voor RideForRights!

(See English below)

LET OP! DE LOCATIE IS GEWIJZIGD NAAR WESTERPARK/LOCATION CHANGED TO WESTERPARK

In verband met de veiligheid hebben we de demonstratie moeten verplaatsen naar het Westerpark, na overleg met gemeente en politie. De biketour begint en eindigt daar!

Amnesty International organiseert een rijdende demonstratie om aandacht te vragen voor lhbti+-rechten in Polen. Een groep bikers zal door Amsterdam toeren. Vanaf onze verzamelplek in het Westerpark worden ze uitgezwaaid en weer verwelkomd. Hiermee willen we bewustzijn creëren voor de mensenrechtenschendingen in Polen. Ook willen we zoveel mogelijk handtekeningen inzamelen onder onze oproep om een einde te maken aan de vervolging van vreedzame activisten in Polen.

Wat: rijdende demonstratie van bikers
Wanneer: zondag 8 augustus
Begin tour: 13:00 uur (verzamelen vanaf 12:30 uur)
Duur tour: ongeveer een uur
Waar: Start- en eindpunt is Pacific in het Westerpark in Amsterdam
Waarom: Dit doen we voor Elzbieta, Joanna en Anna, drie Poolse activisten die zich inzetten voor vrouwen- en lhbti-rechten in Polen. Zij staan nu in Polen terecht voor het verspreiden van posters van de maagd Maria met een regenbooghalo in de kleuren van de lhbti-vlag. Ze kunnen 2 jaar cel krijgen terwijl ze geen enkel misdrijf hebben begaan.

Wil jij ons steunen en meedoen als biker? Schrijf je dan op deze pagina in!

Natuurlijk ben je ook welkom om met ons te komen demonstreren in Westerpark zonder motor. Meld je je dan ook aan? Dan houden we je op de hoogte van de laatste stand van zaken voor de motortour.

Hier lees je meer over de Polen-campagne.

Sign up as a biker for RideForRights!

Amnesty International is organizing a demonstration to raise awareness about LGBTQ-Rights in Poland. The ride unites bikers and brings supporters together to collect signatures and raise awareness about human rights violations in Poland. We do this with a group of bikers who will tour around Amsterdam as a driving demonstration. We will gather in Westerpark and wave the bikers goodbye and welcome them back from there.

What: a driving demonstration of Bikers
When: Sunday 8th of August
Start tour: 13:00 h (we gather at 12:30 h)
Duration tour: about an hour
Where: Pacific in Westerpark in Amsterdam
Why: We do this for Elzbieta, Joanna and Anna, three Polish activists who are fighting for women- and LGBTI-rights in Poland. They are now on trial in Poland for distributing posters of the Virgin Mary with a rainbow halo in the colors of the LGBTQ flag. They can get 2 years in prison even though they did not commit any crime.

If you want to support us and participate as a Biker, register on this page!

Of course you are also welcome to join us in Westerpark to demonstrate with us, without an motorcycle. Please also register without a bike, that way we can keep you up to date on the last developments of the tour!

Here you’ll find more information about the Poland campaign.