Frankrijk wil Palestijnse activist het land uitzetten
Gezin dreigt opnieuw uiteengescheurd te worden
Ramy Shaath is een bekende politieke activist die van 2019 tot 2022 onterecht gevangen zat in Egypte. Nu hij eindelijk vrij is, dreigt opnieuw onrecht: uitzetting uit Frankrijk. Hij woont daar met zijn Franse vrouw en hun jonge dochter. Deportatie zou hun gezin opnieuw uit elkaar scheuren.
Op 30 april startten de Franse autoriteiten plotseling een uitzettingsprocedure tegen hem. Hij zou een “ernstige bedreiging voor de openbare orde” zijn, enkel vanwege zijn inzet voor de Palestijnse zaak. Hij spreekt zich uit en demonstreert vreedzaam. Hij is nooit aangeklaagd of veroordeeld. Alles wijst er dan ook op dat hij wordt gestraft voor zijn mening.
Dit is onacceptabel. Niemand mag worden uitgezet omdat hij zijn stem laat horen.
Teken de petitie. Roep president Macron op om Ramy Shaath niet terug te sturen naar Egypte.
Lees hier de volledige informatie.