Het was me het avondje wel...

Korte terugblik op het eerste Avondje Gerechtigheid

Avondje Gerechtigheid: een korte terugblik

Onder dit motto genoten in juni ruim 5.500 mensen van een heerlijk Oeigoers driegangendiner. Graag blikken we kort terug op ons eerste Avondje Gerechtigheid, een avond waarop de deelnemers aandacht vroegen voor de benarde mensenrechtensituatie van de Oeigoeren in China.

Boxen verkocht

De eerste editie van een Avondje Gerechtigheid is met de verkoop van 1.313 boxen en 5.540 deelnemers een succes geworden!

Winterpenen en courgettes

In totaal zijn er 10.000 winterpenen en courgettes verwerkt. Als feedback kregen we terug dat de voorbereiding wat veel werk was. Dit nemen we mee voor een volgende keer!

8,6

Rapportcijfer

We hebben van meer dan 800 deelnemers een evaluatie ontvangen. Zij gaven het Avondje Gerechtigheid gemiddeld een 8,6. Daar zijn we heel blij mee!

Heerlijk eten en iets goeds doen

Met het Avondje Gerechtigheid steunden de deelnemers de Oeigoeren door een beetje van hun cultuur te proeven, de cultuur die in China wordt onderdrukt. Hoe? Ze bestelden een maaltijdbox waar alles inzat om zelf een bijzonder Oeigoers driegangendiner van onze chef-kok Tursun te bereiden: alle ingrediënten, een receptenboekje, servetten en meer. En alles wat nodig was voor een mooie Oeigoerse avond met goede gesprekken aan de hand van conversatiestarters. Zo creëerden zij meer bewustzijn over de situatie van de Oeigoeren. Samen dezen zij iets leuks en iets goeds tegelijkertijd. En met de opbrengt steunden zij het werk van Amnesty voor onder andere de Oeigoeren.

Het was zo fantastisch om een middag in de keuken te staan en met anderen te kunnen genieten van een andere cultuur. Zo komt gerechtigheid in een hele mooie vorm, namelijk iets “vieren”’ van die cultuur! En dat vonden we allemaal echt heel mooi. We hebben mooie gesprekken gehad en ik vond het echt genieten!

Rapportcijfer: 8,6

Superleuk initiatief. Het verkleint de afstand tot de “abstracte” Oeigoeren en het vergroot de verbinding en de solidariteit. Schandalig wat er met deze bevolkingsgroep gebeurt!

Maaltijdbox Avondje Gerechtigheid