Strijd voor vrijlating Raif Badawi gaat door

Precies drie jaar geleden kreeg de Saudische blogger Raif Badawi vijftig stokslagen. Dit gebeurde nadat hij tot tien jaar cel en duizend stokslagen werd veroordeeld. Hij zou nog negentien keer vijftig stokslagen krijgen. Honderdduizenden mensen wereldwijd kwamen in actie voor zijn vrijlating en die van vele andere Saudische gewetensgevangenen. Raif kreeg sindsdien geen stokslagen meer, maar hij zit nog steeds vast.

In de afgelopen drie jaar hebben onze vrijwilligers hard actiegevoerd voor Saudische ambassades wereldwijd. Ze hielden wakes, bestookten de Saudische regering met tweets en schreven honderdduizenden brieven om hun solidariteit met Raif Badawi en andere Saudische gewetensgevangenen te tonen.

Juist nu de mensenrechtensituatie in Saudi-Arabië verslechtert moeten we druk op blijven voeren. Duizenden kritische activisten, mensenrechtenverdedigers, schrijvers en advocaten zitten vast omdat ze hun recht op vrije meningsuiting uitoefenden. Amnesty blijft actievoeren tot ze allemaal vrij zijn.

Stuur een tweet en eis dat Raif Badawi en alle andere Saudische gewetensgevangenen worden vrijgelaten