Stagediscriminatie, wat is dat? Mbo-stagiaires gezocht!

Opeenvolgende kabinetten willen al jaren een einde maken aan discriminatie van stagiairs in het mbo en het hoger onderwijs. Zij worden bijvoorbeeld gediscrimineerd op basis van een migratieachtergrond of een beperking.

Vandaag volgt de lancering van een nieuw werkprogramma in het hoger onderwijs door de ministeries van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) en Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW): “Stagediscriminatie is taai”.

Een goed begin, maar het uitbannen van stagediscriminatie zal tijd kosten. Amnesty International draagt hier graag aan bij. Iedereen is welkom bij Amnesty. En daarmee bedoelen we écht iedereen.

Mensenrechten raken iedereen, dus is het ook vanzelfsprekend dat Amnesty International een afspiegeling is van onze diverse samenleving. Daarbij is er aandacht voor geslacht, leeftijd, afkomst, geloof, seksuele voorkeur en fysieke/mentale beperking, maar ook voor diversiteit in kwaliteiten, competenties en ideeën/meningen.

Kun jij je hierin vinden? Zit jij op het mbo en zoek je een stageplek? We zijn momenteel hard op zoek naar een mbo-stagiaire!

Bekijk hier al onze huidige vacatures.