Thapelo Mohapi (Zuid-Afrika) leidt een beweging die zich inzet voor mensen die in armoede leven en tegen politiegeweld. Alleen al in 2022 werden drie leden vermoord. De politie moet de moorden onderzoeken.

Schrijf mee en help de organisatie van Thapelo

Thapelo uit Zuid-Afrika werkt voor een organisatie die opkomt voor de rechten van Zuid-Afrikanen die economisch benadeeld worden. Veel mensen verhuizen naar de stad in de hoop daar werk te vinden. Maar de hoge kosten van levensonderhoud zorgen ervoor dat ze terechtkomen in huizen gemaakt van afvalmateriaal. Veel bewoners krijgen te maken met politiegeweld, gedwongen uitzettingen en slechte openbare voorzieningen. Thapelo en zijn organisatie spraken zich hierover uit. Overheidsfunctionarissen zetten anderen aan tot geweld tegen hen. Amnesty komt in actie voor Thapelo en zijn organisatie.

Jij en je school kunnen hier ook iets tegen doen!
Schrijf samen met je leerlingen een brief voor Thapelo, om zo steun te betuigen voor de situatie. Via deze link kan je zelf een pakket samenstellen voor je schrijfactie. Je krijgt van ons alles (gratis) toegestuurd voor je klas, zodat je zelf niks hoeft te doen, behalve de geschreven brieven terug te sturen. Wij zorgen ervoor dat deze brieven uiteindelijk bij Thapelo terechtkomen. Kom in actie en meld je schrijfactie nu aan.