Preventief fouilleren door de politie bij een actie tegen drugsgerelateerde overlast in het centrum van Enschede. Etnische minderheden worden in Nederland vaker onderworpen aan politiecontroles dan witte Nederlanders terwijl daar geen objectieve reden voor is.
© ANP

Verdiepingssessie ‘Een kwestie van kleur’ voor mbo docenten

Etnisch profileren is een onderwerp dat velen raakt. Het is een van de manieren waarop structurele discriminatie plaatsvindt. Een van de manieren waarop Amnesty zich actief inzet hiertegen is door het gesprek aan te gaan met studenten op het mbo. Dat kunnen bijvoorbeeld studenten zijn die een handhavingsopleiding doen.
Om deze reden bieden wij dan ook speciaal voor het mbo de workshop “Een kwestie van kleur” aan. Dit doen wij onder andere door gebruik te maken van peer educatie, waarbij gastdocenten leeftijdsgenoten van de studenten zijn.

Ben je benieuwd naar onze mbo-workshop ‘Een kwestie van kleur’, hoe wij gebruik maken van peer educatie of heb je vragen over wat er allemaal mogelijk is bij de workshop? Meld je dan aan voor de verdiepingssessie op 1 april tussen 16:00 – 17:00 via mbo@amnesty.nl.