Kunstwerk bij de Kunst en Mensenrechtenwandeling van Amnesty Vlaardingen
© Amnesty Vlaardingen

Kunst en Mensenrechtenwandeling Amnesty Vlaardingen inspireert

Op 6 en 7 juli was Vlaardingen het toneel van een bijzondere editie van de Mensenrechtenwandeling. Op tien plekken langs de route hadden kunstenaars van de stichting KunstWerkt zich laten inspireren door een van de mensenrechten en daar een installatie over gemaakt.

De wandeling heette dat weekend dan ook de Kunst en Mensenrechtenwandeling. Tijdens de wandeling ontstonden mooie gesprekken met de kunstenaars en de deelnemers. De rode draad daarbij was dat mensenrechten niet kunnen bestaan zonder mensen die zich een betere wereld kunnen voorstellen en bereid zijn er samen met anderen aan te werken. De Kunst en Mensenrechtenwandeling van Amnesty Vlaardingen was een van de evenementen in het kader van 70 jaar Mensenrechten.

Zelf wandelen in Vlaardingen?

Je kunt de reguliere Mensenrechtenwandeling nog steeds lopen aan de hand van een gratis app, die je langs 20 markante punten door de stad voert die ieder symbool staan voor een mensenrecht.

Zelf actief worden in Vlaardingen?

Meer weten over deze wandeling of actief worden bij de Amnesty-groep in Vlaardingen? Neem dan contact op met Amnesty Vlaardingen.