Kom langs op het Full Colour Festival in Emmen

Op 9 juli is Amnesty weer aanwezig op het Full Colour Festival in Emmen. Het Full Colour Festival is een groot multicultureel festival in Emmen met muziek, dans en eten van over de hele wereld.

Naast de vele muzikale optredens is er een Full Colour-markt waar ideële organisaties zich presenteren. Op de markt kunnen verder gebruiks- en kunstvoorwerpen gekocht worden uit Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

Artiesten die dit jaar onder andere optreden zijn Los Bonberos (Salsa), The Roosterz (Reggae), Nathan Jacob Dillen (Joods), Dilana Smith (Zuid-Afrikaans), Bersama (Moluks) en Big Band Emmen.

Amnesty International is weer groots aanwezig op het Full Colour Festival in Emmen. Het hoofdpodium word omgetoverd tot een Amnesty-podium en we vragen de hele dag aandacht voor de 37 jarige Tep Vanny uit Cambodja. De Cambodjaanse Tep Vanny kwam in opstand tegen aangekondigde huisuitzettingen. Tep Vanny zit sinds augustus 2016 vast omdat ze geweld zou hebben gebruikt tegen veiligheidsagenten tijdens een vreedzame demonstratie. Agenten sloegen die op harde wijze uiteen. Met verzonnen aanklachten doet de overheid er alles aan om haar in de cel te houden.

We vragen tijdens het Full Colour Festival aan bezoekers of ze een petitie willen ondertekenen voor Tep Vanny waarin we om haar onmiddellijke vrijlating vragen.

Amnesty International heeft net als vorig jaar een Amnesty-kaars (bekend van Lowlands en Pinkpop) op het Full Colour Festival staan waar bezoekers buttons kunnen laten maken. Kom vooral langs en laat je creativiteit gelden!

Kom langs om samen te genieten van de mooie muziek en Amnesty te ondersteunen met haar actie. Tot zondag 9 juli van 12-18 uur.