Introductietraining in Apeldoorn

Volgeboekt! De vernieuwde introductietraining die op 22 februari werd gehouden in Apeldoorn had een goede start met twaalf gemotiveerde deelnemers, zowel groepsleden als nieuwe vrijwilligers.

Tijdens de training waren er twee bijzondere hoogtepunten. Het was de eerste keer dat ik samen met Gaby Jansen een training gaf. Ze is een gemotiveerde trainer, die de groep goed in de gaten heeft, haar woordje klaar heeft en in korte tijd veel informatie over Amnesty zich eigen heeft gemaakt. Een aanwinst voor ons team van trainers in de regio.

Daarnaast hebben we als regionaal team van trainers de introductietraining vernieuwd. Samen met de deelnemers hebben we op een interactieve manier en door middel van verschillende werkvormen Amnesty als organisatie en het werkveld van Amnesty (beter) leren kennen. Naast de uitwisseling van kennis en ervaring (mede dankzij een aantal ervaren deelnemers) is er ook nagedacht over mogelijke activiteiten en zijn er concrete vervolgstappen uitgekomen waarmee de deelnemers aan de slag gaan. Wat een passie, creativiteit en toewijding zit er bij Amnesty-vrijwilligers, dat is iedere keer weer mooi en inspirerend om te zien!

Ook interesse om actief te worden voor Amnesty? Meld je dan nu aan voor de volgende introductietraining op 18 april in Nijmegen of 7 november in Zwolle via dit formulier!

Eva Romviel,
trainer regio Noordoostpolder, Overijssel, Gelderland