Oekraïners vluchten voor het Russische oorlogsgeweld naar Hongarije
© Chris Furlong/Getty Images

In actie voor vluchtelingen!

Er zijn inmiddels meer dan vier miljoen mensen gevlucht voor de oorlog in Oekraïne. Sommige hiervan komen terecht in opvangcentra in Nederland. Hier verblijven zij samen met andere vluchtelingen van over de hele wereld. Kom in actie en schrijf/teken een welkomstboodschap voor gevluchte kinderen of ouders in een opvangcentrum.

Het leven in Nederland kan voor veel vluchtelingen heel zwaar en moeilijk zijn. Ze laten hun familie, vrienden, huis en vertrouwde omgeving achter voor een plek waar ze niemand kennen en de taal niet spreken. Om hen te steunen zetten wij een actie op waarbij jij een welkomstboodschap kan schrijven of tekenen. Deze versturen wij dan naar allerlei opvangplekken in Nederland. Laat weten dat je aan ze denkt en heet ze welkom!

Er kan van tevoren ook een les aan gekoppeld worden, zoals de les over Oekraïne. Deze schrijfactie kan dan als een mooie afsluiter dienen.

Klik hier voor meer informatie en de volledige uitleg over de actie. Hier staat ook het postadres waar het naartoe gestuurd moet worden.