Een man protesteert met dichtgeplakte mond tegen de nieuwe, strengere Spaanse veiligheidswet (juni 2015). Tegenstanders van de wet vinden dat deze het recht op demonstreren schendt en de vrije meningsuiting aan banden legt.
© REUTERS

GEZOCHT: Spreekbeurtheld/heldin

Amnesty International Educatie heeft een splinternieuw lespakket over ‘Vrijheid van Meningsuiting’ samengesteld.

Wil jij hiermee aan de slag om een vlammende spreekbeurt te geven? Meld je dan snel aan, want de eerste leerling die dit lespakket gebruikt wordt door ons in de spotlights gezet! Om te zorgen dat jouw spreekbeurt een geweldig succes wordt, komt Amnesty Educatie bij de eerste spreekbeurt langs op jouw school om foto’s te maken van het eindresultaat!

‘Vrijheid van Meningsuiting’ is het nieuwste informatieboekje van Amnesty Educatie en staat vol met alles wat je moet weten over meningsuiting in binnen- en buitenland. Aan de hand van situaties uit de praktijk, zoals de tweets van Geert Wilders of de demonstraties tegen Koning Willem Alexander, leer je hoe de vrijheid van meningsuiting werkt en wanneer je iets wel of niet mag zeggen.

Geïnteresseerd geraakt? Bestel hier je lespakket gratis en misschien wordt jij onze spreekbeurtheld/heldin!