Gamze en Toby openen tentoonstelling Voortdurend Verzet! in Groningen

Gamze en Toby, onze jonge activisten die de hoofdrol spelen in het nieuwe lespakket BRAVE, openen vandaag de tentoonstelling Voortdurend Verzet! in het Noordelijk Scheepvaartmuseum in Groningen.

Voortdurend Verzet! gaat over de impact van verzet op het leven van mensen en hun naasten, en de moed die ervoor nodig is om tegen de stroom in te gaan.
Gamze en Toby weten daar alles van. Zij blijven actie voeren voor hun idealen en gaan hiermee tegen de stroom in.

Gamze had het druk deze week want ze was in het weekend ook al op het Movies that Matter Festival in Den Haag voor de premiere van BRAVE. Verder was ze deze week nog op de Hogeschool Leiden bij 2ejaars studenten pabo van de Wereldklas om te vertellen over haar strijd om vrijheid van meningsuiting in Turkije.

Amnesty International maakt zich zorgen over de ruimte waar mensenrechtenactivisten zich in bewegen. Deze ruimte neemt af! Het werk van mensenrechtenactivisten wordt in steeds meer landen op allerlei niveaus bedreigd. Daarom maakt Amnesty nu een lespakket over jonge mensenrechtenactivisten over de hele wereld: BRAVE! Hiermee willen we jongeren in Nederland inspireren en betrekken bij het werk van mensenrechtenactivisten. Amnesty portreteerde activisten uit Tanzania, Rusland, Pakistan en Turkije.

Binnenkort meer over BRAVE! En check anders onze instagram als je op de hoogte wilt blijven: www.instagram.com/amnestyopschool