Full Colour Festival Emmen, zondag 8 juli

Kom zondag  8 juli naar Emmen, van 11.00 – 18.00 uur op het Raadhuisplein.

Amnesty en Full Colour Festival 2018
Over de hele wereld nemen mensen enorme risico’s omdat ze onze rechten verdedigen. Ze worden lastiggevallen, gemarteld, gevangengezet en zelfs gedood – alleen maar omdat ze hun nek uitsteken voor anderen. Zonder hun moed zou onze wereld minder rechtvaardig zijn. We moeten in de bres springen voor mensenrechtenverdedigers, waar ook ter wereld. Zodat zij in veiligheid hun werk kunnen doen.

Iedereen kan mensenrechten verdedigen, ook jij op het Full Colour Festival
Leraren, studenten, politici, arbeiders, journalisten, advocaten en vele anderen kunnen een activist zijn. Ook jij, of een vriend of familielid kunnen mensenrechten verdedigen. Op het Full Colour Festival willen we aandacht vragen voor Wang Quanzhang en ook jij kunt je uitspreken en de petitie ondertekenen. De Chinese advocaat Wang Quanzhang werdt in augustus 2015 opgepakt. Hij zou de ‘staatsmacht ondermijnen’. Wang behartigde de belangen van een spirituele beweging en van activisten die corruptie willen aanpakken. De autoriteiten zijn hier niet van gediend. Het is niet bekend hoe Wang eraan toe is. Zijn familie en de advocaten die zij in de arm namen, mogen hem niet bezoeken. Protesteer hiertegen en vraag om Wangs vrijlating.

50 en 25 jaar samen vieren
Amnesty Nederland bestaat dit jaar 50 jaar en dat willen we vieren tijdens het Full Colour Festival. Vijftig jaar waarin veel is veranderd, maar onze motivatie dezelfde bleef: actievoeren als antwoord op onrecht. Daarom gaan we gezamenlijk actie voeren tijdens het 25 jarig bestaan van het Full Colour Festival en aandacht vragen voor een mensenrechtenverdediger. Het hoofdpodium zal weer omgetoverd worden tot een Amnesty podium en we zullen met vrijwilligers aanwezig zijn in het publiek.