Filmavond Yulia campagne LantarenVenster Rotterdam: Olya’s love

Rotterdamse Amnesty-vrijwilligers organiseren op woensdagavond 7 oktober een filmavond over het leven van lesbiennes is Rusland. Met een presentatie over de Amnesty-campagne voor de lhbti-activiste Yulia Tsvetkova en een vertoning van de documentaire Olya’s love.

De organisatoren van de avond vormen een actiegroep voor Yulia Tsvetkova. Yulia komt in Rusland op voor de rechten van vrouwen en lhbti’ers. Haar hangt een gevangenisstraf boven het hoofd voor het delen van onschuldige tekeningen. Amnesty is een petitie gestart en in verschillende steden worden acties georganiseerd om Yulia te steunen.

Na de presentatie over Yulia vertonen we de bijzondere documentaire Olya’s love. Een liefdesverhaal in Rusland. Hoe gaat het lesbische stel Olya en Galiya om met nieuwe anti-homowetgeving in hun land?

Uiteraard organiseren we deze avond volgens de coronarichtlijnen: 1,5 meter afstand, maximaal 30 bezoekers, etc.

Meedoen? Reserveer snel een stoel!

Toegang is gratis. Reserveren is verplicht. Stuur een mailtje naar: regiozz@amnesty.nl   (Het is niet mogelijk om voor deze avond te reserveren via filmhuis LantarenVenster.) Woensdag 7 oktober. Aanvang 19:30u.