schrijfmarathon 2017

DORDRECHT: Schrijfavond 13 september 2018

De komende maanden organiseert Amnesty International Dordrecht weer elke tweede donderdag van de maand een schrijfavond. We schrijven dan met elkaar brieven voor mensen die onrecht wordt aangedaan.

Op donderdagavond 13 september ben je vanaf 19.30 uur van harte welkom op de eerste verdieping van restaurant Dordts Genoegen, Voorstraat 256 in Dordrecht.

Brieven schrijven is een van de meest bekende activiteiten van Amnesty International, de mensenrechtenorganisatie die dit jaar alweer 50 jaar actief is in Nederland. Dordrecht is een van de oudste groepen: wij bestaan dit jaar 40 jaar.

Hoe werkt dat brieven schrijven? Je krijgt een beschrijving van de situatie van een aantal personen en bekijkt voor wie je een brief wilt schrijven. Er zijn (veelal Engelstalige) voorbeeldbrieven met daarin een oproep aan de betreffende regeringen, ambassades of koningshuizen om de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) na te leven. Ook kun je een groetenkaartje schrijven aan een activist om hem of haar een ‘hart onder de riem te steken’.

Je kunt je aanmelden voor de schrijfavond via de Facebook-pagina van Amnesty International Dordrecht (/amnesty.international.dordrecht, onder ‘evenementen’). En je kunt natuurlijk ook gewoon binnenlopen en meedoen. Schrijfgerei ligt klaar, waarvoor slechts een vrijwillige bijdrage wordt gevraagd.