Dagmar Oudshoorn
© Amnesty International

Dagmar Oudshoorn is onze nieuwe directeur!

Het bestuur van Amnesty International, afdeling Nederland, heeft Dagmar Oudshoorn (47) benoemd tot nieuwe directeur. Oudshoorn is op dit moment werkzaam bij de politie Eenheid Amsterdam en zal op 1 januari 2020 in dienst treden.

Dagmar Oudshoorn werkt sinds 2018 bij de politie Amsterdam als hoofd Operatiën. Daarvoor was zij van 2010 tot 2018 burgemeester van Uithoorn en van 2006 tot 2010 voorzitter van de deelgemeente Feijenoord in Rotterdam. Eerder werkte zij bij de Dienst Justitiële Inrichtingen in Den Haag (2000-2004) en bij de Raad voor de Kinderbescherming in Rotterdam (1998-2002). Daarnaast is ze vijf jaar lid geweest van de raad van toezicht van VluchtelingenWerk Nederland.

Zij volgt Eduard Nazarski op die per 1 januari 2020 met pensioen gaat en 14 jaar directeur van Amnesty Nederland was.

Amnesty ‘relevanter dan ooit’

‘Vanuit mijn maatschappelijke betrokkenheid en streven om de wereld een beetje beter te maken kijk ik ernaar uit om de Nederlandse afdeling van Amnesty International te gaan leiden. Het is een enorme eer en uitdaging. In een tijd dat mensenrechten nationaal en internationaal onder druk staan is het werk van Amnesty relevanter dan ooit’, zegt Oudshoorn.

Amnesty International streeft naar een rechtvaardige wereld, waarin iedereen gelijke mensenrechten heeft en in vrijheid kan leven. Amnesty heeft ruim 250.000 leden. Op het landelijk secretariaat in Amsterdam werken 112 betaalde en 55 vrijwillige medewerkers en stagiaires.