5 Maart: Vier je Vrijheid! Amnesty Nijmegen

In een ideale wereld is er gelijkheid tussen mannen en vrouwen, krijgen vrouwen evenveel kansen om mee te beslissen en is geweld tegen meisjes en vrouwen gestopt. Maar de wereld is niet ideaal. Mensenrechten voor vrouwen zijn niet vanzelfsprekend.

Daarom vragen we elk jaar aandacht voor de rechten van vrouwen op Internationale Vrouwendag, 8 maart. In 2020 staat het thema vrijheid centraal. Al jarenlang strijden vrouwen voor zelfbeschikking, individuele rechten en vrijheid. Vrijheid die niet onderhandelbaar is, maar vanzelfsprekend.

Rondom dit thema organiseert de Vrouwenrechtengroep van Amnesty Nijmegen een thema-avond met Liesbeth van der Hoogte (Conflict-to-Change/Ledenraad Amnesty Nederland), Julia Iván (voormalig directeur Amnesty Hongarije/senior medewerker mensenrechtenbeleid Amnesty Nederland), Graciela Tiburcio Loayza, (voorzitter van Amnesty Peru, via Skype), Husna Jalal (Afghanistan, videoboodschap) en Kizzy (singer/songwriter). Een boeiende avond waarin vrouwenrechten centraal staan.

je bent van harte uitgenodigd om met ons de vrijheid te vieren!

Datum: 5 maart 2020
Locatie: Bibliotheek De Mariënburg
Inloop: vanaf 19.30 uur
Aanvang: 20.00 uur