Vrijwilligers gaan tijdens de jaarlijkse collecteweek de straat op met de traditionele collectebus.
© Amnesty International

4 maart: Kick-off collecte in Dalfsen

Lezing van Adriana van Dooijeweert als start van de collecteweek

Je bent van harte welkom bij de kick-off van de collecteweek van Amnesty International (9-14 maart 2020) in Dalfsen, met als speciale gast Adriana van Dooijeweert, voorzitter van het College voor de Rechten van de Mens. In haar lezing vertelt ze meer over het College, dé onafhankelijke toezichthouder op het gebied van mensenrechten in Nederland. Het College geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de overheid en doet ook uitspraken in individuele zaken over gelijke behandeling.

Adriana van Dooijeweert was hiervoor voorzitter van de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken en is bijna dertig jaar werkzaam geweest als rechter en coördinerend vice president in verschillende sectoren van de rechtbanken in Den Bosch en Den Haag. Klik hier voor meer informatie over deze avond.

Datum: woensdag 4 maart 2020, 19.30 uur (19.15 inloop)
Locatie: Zalencentrum ‘De Overkant’, Kerkplein 22, Dalfsen
Entree: gratis

Movies that Matter “SHOPLIFTERS”

Ook ben je van harte welkom bij de film “SHOPLIFTERS”. In deze film probeert een Japans gezin zichzelf in leven te houden door kleine diefstal. Ze nemen een zwerfmeisje op in de familie. Dan worden er door een onverwachte gebeurtenis geheimen blootgelegd en familiebanden op de proef gesteld. Klik hier voor meer informatie.

Datum: vrijdag 28 maart 2020, 20.00 uur
Locatie: Theater De Stoomfabriek
Entree: € 5,50

Hartelijk welkom bij deze lokale activiteiten van de Werkgroep Dalfsen van Amnesty International!