4 maart: Amnesty meets Buddhism

“Yes or No: Is sex that easy? Let’s talk about consent”.

Op donderdagavond 4 maart vindt het vierde online webinar van Amnesty Meets Buddhism plaats in aanloop naar Internationale Vrouwendag. Het webinar staat in het teken van consent: wederzijdse toestemming voor en tijdens de seks. Maar wanneer kaart je consent aan? Is dat wel zo vanzelfsprekend en hoe doe je dat eigenlijk?

Janna Willems van Consent Matters geeft op deze avond een workshop over consent waarin ze ingaat op deze vragen. Daarnaast kan je haar alle vragen stellen die je hebt over consent.
Ook gaan we in gesprek met Jens van Tricht (oprichter van Emancipator: het platform voor mannenemancipatie) en Hanneke de Graaf (Onderzoekster kenniscentrum Seksualiteit). We bespreken vragen als:
– Wanneer kaart je consent aan?
– Hoe beïnvloedt beeldvorming onze kijk op consent?
– Hoe zorgen we ervoor dat vragen naar consent normaal wordt?
– Waarom is consent vragen zo moeilijk?

Tijd: 20.00 – 21.45 uur
Taal: Nederlands – met Engelse vertaling
Waar: online via Zoom
Interesse? Aanmelden kan hier.

Waarom Amnesty en boeddhisme? Amnesty en SGI Nederland hebben een gemeenschappelijke visie op respect voor het leven en het nastreven van een menswaardig bestaan voor iedereen. Amnesty vanuit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, en SGINL vanuit de boeddhistische visie op de fundamentele waardigheid van het leven. Beide organisaties zetten zich in voor het creëren van geluk en welzijn van alle mensen in de wereld. Daarbij staan mensenrechten centraal.