Schrijfavond Amnesty Dordrecht
© Amnesty Dordrecht

13 FEBRUARI: SCHRIJFAVOND AMNESTY DORDRECHT

Op donderdag 13 februari organiseert Amnesty International Dordrecht weer de maandelijkse schrijfavond. Tijdens zo’n avond schrijven we met elkaar brieven voor mensen die onrecht wordt aangedaan. Je bent vanaf 19.30 uur van harte welkom in restaurant Smyrna Tandoor, Voorstraat 261 in Dordrecht.

Wat kun jij doen?

Je krijgt een beschrijving van de situatie van een aantal personen en bekijkt voor wie je een brief wilt schrijven. Er liggen (Engels- of anderstalige) voorbeeldbrieven klaar met daarin een oproep aan de betreffende regeringen, ambassades of koningshuizen om de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) na te leven. Ook kun je groetenkaarten schrijven aan mensen die vervolgd worden. Met deze kaarten laten we hun weten dat we aan ze denken.

Acties helpen echt!

In veel gevallen verbetert de situatie van de mensen voor wie Amnesty zich inzet. Zo zijn vijf activisten die werden opgepakt omdat ze demonstreerden voor democratie in Guinee, onlangs vrijgekomen. Zij zaten meer dan een maand vast. De meest recente successen vind je hier.

Je kunt je aanmelden voor de schrijfavond via de Facebook-pagina van Amnesty International Dordrecht (kijk onder ‘evenementen’). En je kunt natuurlijk ook gewoon binnenlopen en meedoen. Schrijfgerei ligt klaar. We vragen daarvoor slechts een vrijwillige bijdrage.