Bijeenkomst voor vrijwilligers van een mensenrechtenprogramma in Sierra Leone
© Amnesty International

ASN Bank

Of het nu gaat om verzekeren, sparen, betalen of hypotheken: via onze partner de ASN Bank kunt u uw financiële zaken regelen en daarmee tegelijkertijd Amnesty steunen.

Sinds haar oprichting in 1960 streeft de ASN Bank naar een rechtvaardige, duurzame maatschappij. Zij wil niet verdienen aan ondernemingen die te maken hebben met onder meer milieuverontreiniging, kinderarbeid, schending van mensenrechten en dieronvriendelijke praktijken. Daarom werkt de ASN Bank al jaren samen met organisaties zoals Amnesty.

Bij de ASN Bank kunt u duurzaam betalen, sparen en beleggen. Namens klanten met een rekening ASN Ideaalsparen en/of een ASN Creditcard steunt de ASN Bank projecten in het kader van haar vijf duurzame thema’s: voor eerlijke handel, duurzame energie, zorg en welzijn, tegen kinderarbeid en tegen wapenindustrie. Als u kiest voor het thema “tegen wapenindustrie”, dan steunt de bank namens u onder meer Amnesty’s Human Rights Capacity Building Programme (HURICAP) – zonder dat het u iets extra’s kost.

Voor de wereld van morgen

Op de website www.voordewereldvanmorgen.nl kunnen bezoekers ideeën lanceren en discussiëren over maatschappelijke thema’s, zoals eerlijke handel, biobrandstof, aids en mensenrechten. Er is ook een pagina gewijd aan Amnesty Heeft u ook ideeën over mensenrechten of andere maatschappelijke thema’s? Meld u zich dan vandaag nog aan op het platform op www.voordewereldvanmorgen.nl.