Conferentie mensenrechteneducatie: Draaiboek Dialoog

Doe mee aan de mensenrechtendialoog in onze eigen Amnesty-huiskamer

Op zaterdag 17 juni 2017 in het Amnesty-huis in Amsterdam aan de Keizersgracht 177 van 10.30 tot 16.30 uur.

‘Veel opinies in ons land worden gevormd op sportvelden‚ bij koffieautomaten en op verjaardagsfeesten. Maar wat doe je als een andere ouder op het schoolplein iets discriminerends zegt? Dat gaan we in de huiskamergesprekken bespreken.’
Eduard Nazarski, directeur Amnesty Nederland in Wordt Vervolgd, december 2017

Mensenrechten staan onder druk, ook in Nederland. Tijd om mensenrechten weer goed op de agenda te zetten in de klas, op het werk en in onze eigen huiskamers. Maar hoe ga je de dialoog aan met kinderen en jongeren? Daar gaan we tijdens de jaarlijkse conferentie voor gastdocenten mee aan de slag in de ‘Amnesty-huiskamer’ voor gastdocenten. Leer verhalen vertellen in de klas, oefen filosoferen met kinderen en krijg instrumenten om lastige onderwerpen in de klas bespreekbaar te maken. Aan het eind van de dag krijg je een voorproefje van onze gesprekstoolkit Draaiboek Dialoog die na de zomer in te zetten is om mensenrechten te bespreken met jong en oud.