Kom naar de Mensenrechten Meetup op dinsdag 5 november in Zwolle

Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Althans, zo lijkt het, maar hoe staat Nederland er eigenlijk voor op het gebied van mensenrechten? In Amnesty’s Mensenrechten Meetups nemen we de stand van het land onder de loep. Onthutsende feiten, inspirerende projecten en hoopgevende mensen op het gebied van mensenrechten: alles komt aan bod in deze serie bijeenkomsten door het hele land.

Amnesty’s Mensenrechten Meetup #13 vindt plaats op dinsdag 5 november 2019 in de boekhandel en brasserie Waanders in de Broeren te Zwolle. In deze editie neemt Amnesty-directeur Eduard Nazarski je mee over de stand van mensenrechten in Nederland. Gerbrig Klos van Amnesty International geeft een presentatie over demonstratievrijheid en waarom deze vrijheid zo belangrijk is voor onze samenleving.

Margien Vroom verteld over het werk van vrouwenplatform Carree. Zij zetten zich in om vrouwen met een vluchtelingenachtergrond te ondersteunen bij het opbouwen van een nieuw leven in Nederland. Ook komen er twee activisten aan het woord: Maartje Pott en Tom Wilkinson zijn vrijwilliger bij Amnesty Zwolle. Zij worden geïnterviewd over hun werk en motivatie om zich in te zetten voor mensenrechten. Ook is er een nieuwe Amnesty Studentengroep in Zwolle, waar Florence Leijen meer over zal vertellen. Tot slot is er een optreden van de stadsdichter Jeroen Kraakman.

De presentatie is in handen van Ama van Dantzig en na afloop van de Meetup blijven de sprekers nog even hangen om met jullie verder te praten.

Datum: Dinsdag 5 november 2019
Tijd: 20.00-22.00
Locatie: Waanders in de Broeren: Achter de Broeren 1-3, 8011 VA Zwolle

Toegang is gratis na aanmelding.

Programma: Nederlands / Dutch