Rightswalk : Prinsenstad tot Kennisstad

Verken de mensenrechten in Delft via de Oranjes en de VOC

Beste wandelaar,

Welkom in Delft! Op het eerste gezicht lijkt Delft vooral een prachtige, levendige stad met mooie grachtjes en leuke cafétjes. Maar daaronder schuilt meer. Delft heeft een rijke geschiedenis als Prinsenstad: hier werd Willem van Oranje vermoord en zijn leden van de koninklijke familie begraven. Daarnaast speelde de stad in de 17e eeuw, de tijd van de VOC, een belangrijke rol. Tegenwoordig is de stad vooral bekend om zijn technische innovaties. Het mooie Delft is ook verbonden met mensenrechten. Zo werd Hugo de Groot hier geboren: grondlegger van het moderne volkenrecht.

Deze wandeling leidt je langs interessante locaties in en rond het centrum van Delft die te maken hebben met mensenrechten. Zodra je een locatie hebt bezocht, verschijnt de volgende. Als je de route wilt inkorten, kun je ook iets overslaan. De hele route duurt ongeveer 2 uur.

In deze app is ook een quiz verwerkt waaraan je kunt meedoen tijdens de wandeling. Op een aantal locaties krijg je een meerkeuzevraag. Achteraf hoor je hoe goed je het hebt gedaan.

Tip!

Download de route alvast thuis of ergens waar je een wifi-verbinding hebt.
Neem een koptelefoon mee, dan kun je de audiofragmenten beter horen.

Download app voor Android Download app voor Apple