Homofobie in Indonesië
© Felix Masi/Demotix

LHBT+ RECHTEN ZIJN MENSENRECHTEN

‘Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren’. Dat zegt artikel 1 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Maar: in 72 landen is homoseksualiteit strafbaar en in zeker acht landen kun je er de doodstraf voor krijgen. Als mensen alleen om wie ze zijn, worden gediscrimineerd, maakt dat ze enorm machteloos. Daarom komt Amnesty in actie voor de rechten van LHBT+’s.

Om haar werk te doen is Amnesty afhankelijk van steun van mensen zoals jij. Help je mee met een donatie?

Wil je meer weten over de situatie van LHBT+’s? Lees verder op onze LHBT+ dossier pagina.

Amnesty is financieel afhankelijk van de bijdragen van donateurs en leden zoals jij. Het bijhouden van wie wat aan ons geeft, helpt ons enorm om zo effectief en efficient mogelijk fondsen te werven. Je kan echter ook een donatie doen op ons rekeningnummer: NL45 TRIO 0198100000. Dan hebben wij geen gegevens van jou.

Doneren vanuit het buitenland

Je woont buiten Nederland maar je wilt graag Amnesty International Nederland steunen? Maak dan gebruik van deze pagina. Alvast bedankt voor je steun!

Nieuwsbrief en SEPA

Nieuwsbrief:Als lid of donateur van Amnesty International ontvang je maandelijks het belangrijkste actienieuws per e-mail en gebruiken wij je e-mailadres om je incidenteel te kunnen informeren over onze werkzaamheden of om je steun te vragen. Wil je minder of geen e-mail meer ontvangen, dan kun je je op elk moment afmelden voor deze e-mails via de afmeldmogelijkheid in elk bericht dat je ontvangt of via ons contactformulier.

SEPA: Met een machtiging geef je toestemming aan Amnesty International om doorlopende incasso-opdrachten te sturen naar jouw bank om het overeengekomen bedrag van je rekening af te schrijven, en aan jouw bank om doorlopend het overeengekomen bedrag van jouw rekening af te schrijven overeenkomstig de opdracht van Amnesty International. Als jij het niet eens bent met de afschrijving kan je deze laten terugboeken. Neem hiervoor binnen 8 weken na afschrijving contact op met de bank. Vraag jouw bank naar de voorwaarden.

Jouw donatie

Met een jaarlijkse bijdrage van € 10,- ben je al lid. Een hogere bijdrage is van harte welkom.

Betalen via iDEAL
Betalen via machtiging

Met het versturen van dit formulier geef je ons toestemming om de incasso uit te voeren.