Update voor coördinatoren en wijkhoofden
Gelukkig nieuwjaar!
Om te beginnen wenst het gehele collecteteam jou een mooi en vooral gezond 2021 toe. Samen gaan we ons ook dit jaar weer inzetten voor mensenrechten en vrijheid!
Reset wachtwoorden community
Alle coördinatoren die vorig jaar al in de community werkten, hebben van ons 2 december 2020 een mail gekregen over een nieuw wachtwoord. Door de standaardtekst die in die mail staat, leek het alsof je een nieuw wachtwoord krijgt, maar dat is niet zo. Via de link in de mail van 2 december 2020 kon je zelf een nieuw wachtwoord instellen, die link is nu verlopen.
Je kunt altijd als coördinator een nieuwe link aanvragen om zelf een nieuw wachtwoord aan te maken. Dat doe je door op de homepage van de community te kiezen voor Wachtwoord vergeten? Deze tekst staat rechtsonder het blauwe blokje Log in.
Als je na het kiezen van Wachtwoord vergeten? geen mail ontvangt, check dan eerst je spambox of ongewenste mail. Helaas komt deze mail, die verstuurd wordt vanuit het systeem, daar vaak in terecht. Lukt het niet om een nieuw wachtwoord aan te maken, stuur dan een mail naar collecteservice@amnesty.nl
Ben je nieuw als coördinator of ben je een wijkhoofd en heb je geen e-mail met een link ontvangen? Mail dan naar collecteservice@amnesty.nl en vraag om inloggegevens en geef je e-mailadres door waarmee je wilt inloggen in onze community. Dit moet een persoonlijk e-mailadres zijn waar niemand anders gebruik van maakt. Geef in de e-mail aan dat dit zo is.
Wij maken dan een account voor je aan en zodra dit gebeurd is krijg je een mail met daarin een link om je wachtwoord in te stellen. Geen mail ontvangen? Check eerst je spambox of ongewenste mail.
Let op: Er zijn twee verschillende community’s: één voor coördinatoren en één voor wijkhoofden. Daarnaast is het belangrijk om te mailen in plaats van te bellen, zodat we geen fouten maken met bijvoorbeeld de schrijfwijze van e-mailadressen.
Contact met collectanten
De gegevens van de collectanten vind je in de community onder het kopje Mijn Collectanten. In de community staan de nieuwe collectanten in de wijk die dezelfde naam heeft als het collectegebied. De coördinator kan deze zien en verplaatsen naar de juiste wijk waar de nieuwe collectant gaat lopen. Je kunt de nieuwe collectanten ook herkennen aan de ingangsdatum die na de collecte van vorig jaar ligt (14 maart 2020). Graag vragen we extra aandacht voor de hulpteksten die bovenaan elke pagina in de community staan. Deze wijzen je de weg in de community en de werkzaamheden die daar gedaan moeten worden. Zorg dat je voor 1 februari van elke collectant weet of deze dit jaar weer meeloopt.
Legitimatiebewijzen
De coördinator ontvangt de geprinte legitimatiebewijzen half februari. Het is ook mogelijk om blanco legitimatiebewijzen te bestellen bij de rest van de materialen. Maak hier gebruik van voor collectanten die je pas na de sluitingsdatum van 1 februari te pakken krijgt of die zich later aanmelden. Deze blanco legitimatiebewijzen hebben allemaal dezelfde, algemene iDeal QR-code en je schrijft de naam van de collectant er met de hand op. De opbrengst die gedoneerd is via deze legitimatiebewijzen wordt niet zichtbaar bij de individuele collectant.
De geprinte legitimatiebewijzen worden voorzien van een persoonlijke iDeal QR-code. Hiervan kun je in de community per collectant zien wat hij/zij met de iDeal QR-code heeft opgehaald. De collectant kan de opbrengst dit jaar ook zelf zien. Ze ontvangen voor de collecte een e-mail met daarin een link naar een persoonlijke collectantenpagina.
De iDeal QR-code die op de collectebus geplakt wordt, is een algemene iDeal QR-code. Geld dat gedoneerd wordt via die code komt ook rechtstreeks terecht bij Amnesty, maar is niet zichtbaar bij de specifieke collectantgegevens. Deze code is bedoeld om de gever te attenderen op de mogelijkheid om contactloos te geven en voor het geval dat de individuele iDeal QR-code niet werkt.
Materialen bestellen (informatie voor coördinatoren)
Je kunt in de community bestellingen plaatsen. Het duurt ongeveer een week voor je de bestelling in huis hebt. Vanaf eind januari gaan we de materialen versturen. Zorg ervoor dat je bestelling op zondag klaarstaat als je wilt dat wij deze op maandag verwerken. Je krijgt deze dan eind van die week in huis. Ook hier is het van groot belang de hulpteksten bovenaan de bestellingenpagina goed te lezen.
Collectebussen
Heb je als coördinator meer collectebussen dan je nodig hebt in je collectegebied? Wij willen deze dan graag terugontvangen in ons depot:
Amfors
t.a.v. Amnesty International
Antwoordnummer 616
3800 VB Amersfoort
Juist deze periode vóór de collecte is een goed moment de bussen retour te sturen, zodat we ze nog in kunnen zetten voor de collecte 2021.