Nieuwsbrief coördinatoren en wijkhoofden januari 2022

We merken dat veel coördinatoren en wijkhoofden al actief zijn met de voorbereidingen voor de collecte. Het is fijn om deze activiteit te mogen ervaren en om te merken dat er contact is tussen de collectanten, wijkhoofden en coördinatoren. Met veel plezier geven we ook de webinars om op die manier in contact te zijn met jullie. We voelen dan jullie betrokkenheid en blijven alert door jullie kritische vragen.

Heel veel succes met de voorbereidingen en weet ons te vinden als je ondersteuning nodig hebt.

collecte

Sluitingsdatum legitimatiebewijzen

De legitimatiebewijzen worden dit jaar weer op naam geprint. De sluitingsdatum voor de bewijzen op naam is 1 februari. Aan het einde van die dag sturen wij het bestand met namen naar de drukker. Wij laten een legitimatiebewijs printen voor alle collectanten waarbij het vinkje ‘Loopt Mee’ aanstaat in de lijst Mijn Collectanten. Weet je zeker dat iemand niet meeloopt dit jaar? Zet het vinkje dan uit. Je ontvangt de legitimatiebewijzen eind februari.

Op elk geprint legitimatiebewijs komt een persoonlijke iDeal QR-code. Hiermee kan je in de community zien wat elke collectant met de iDeal QR-code heeft opgehaald. Op de aan het legitimatiebewijs gekoppelde document is eenzelfde iDeal QR-code op een sticker geprint. Deze kan op de collectebus geplakt worden.

Voor mensen die zich later aanmelden, kun je blanco legitimatiebewijzen bestellen, samen met de overige materialen. Daar schrijf je de naam van de collectant met de hand op. Blanco bewijzen hebben een generieke iDeal QR-code, waarvan de opbrengst niet te herleiden is naar de collectant.

Bestellingen (voor coördinatoren)

In de vorige nieuwsbrief hebben we al aangegeven dat de bestellingen in de community gedaan kunnen worden. Dit kan tot en met 13 februari. Houd deze deadline goed in de gaten. Ondersteuning nodig bij de bestelling? Bekijk eerst de opnames van het webinar of lees de handleiding in de community. Lees vooraf ook goed de teksten bovenaan het bestelformulier en volg die instructies.

Bij elke bestelling sturen wij een sealbag en een doorslagformulier mee voor het storten van papiergeld. Lees in de community de instructies over het afstorten van het geld bij ’Documenten’ in de map handleidingen of volg de webinar van 23 februari of 3 maart om volledig op de hoogte te zijn van de afstortprocedure.

Webinars

Net als in de nieuwsbrief van december en januari stellen we jullie in de gelegenheid je in te schrijven voor de webinars als voorbereiding op de collecte 2022. Deze inschrijving staat nog steeds open. De webinars over het afstorten van het collectegeld zijn belangrijk voor de coördinatoren. De wijkhoofden kunnen zich ook inschrijven voor de webinars over de looproutes en de financiële afhandeling van de collecte.

Looproutes 2 en 10 februari 2022

Afstorten collectegeld 23 februari en 3 maart 2022

Financiële afhandeling collecte 16 en 17 maart 2022

Ga naar de community

Persoonlijke pagina

Elke collectant krijgt 1,5 tot 2 weken voor de collecte een link naar een persoonlijke collectantenpagina. Daar wordt de opbrengst van de persoonlijke iDeal QR-code zichtbaar, evenals de contante opbrengst na afloop. Er komt ook een link naar een tweede persoonlijke iDeal QR-code die ze kunnen delen via bijvoorbeeld WhatsApp en e-mail én ze kunnen van daaruit een digitale collectebus aanmaken en de opbrengst daarvan volgen.

Deze link naar de persoonlijke pagina sturen we ook aan de collectanten die aangegeven hebben dit jaar geen collecte te gaan lopen. Dit doen we om ze op deze manier in de gelegenheid te stellen toch een bijdrage te leveren aan de collecte 2022 door een online collectebus aan te maken, wat het makkelijkst is vanaf deze persoonlijke pagina.