De film ‘No Place For A Rebel’, vanaf vrijdag 10 november in Filmtheater Fraterhuis in Zwolle

‘No Place For A Rebel’ is een aangrijpende film over een kindsoldaat van het Verzetsleger van de Heer in Oeganda die tegen wil en dank zelf dader geworden is van gruwelijke misdrijven. De Oegandese Opono werd als kind ontvoerd door het rebellenleger van Joseph Kony. Zestien jaar later is hij uit het leger ontsnapt en keert hij als volwassen oorlogscommandant terug naar huis. Nu moet hij zijn plek in de burgermaatschappij zien te vinden. Opono leert brommer rijden, volgt een business course en laat visitekaartjes drukken. Maar hij blijkt moeilijk zijn draai te vinden tussen de mensen tegen wie hij bijna zijn hele leven vocht – inclusief zijn familie. Zo worstelt Opono met zijn verleden én toekomst. ‘No Place For A Rebel’ verbeeldt de worsteling van een jongen die balanceert op de dunne lijn tussen slachtoffer en dader. Een zoektocht naar identiteit, gevormd door zowel het trauma uit het verleden als het taboe dat daarop rust in het heden.

Info en prijzen:
Kaarten kosten € 6,50 (Vrienden) of € 9,00 (normaal). Het inpandige Café Foyé is de hele dag geopend, tot en met de laatste voorstelling. Voor meer informatie en het kopen van (digitale) kaarten kun je kijken op onze website: www.filmtheaterfraterhuis.nl