
Collecte 2024: de deadlines voor de legitimatiebewijzen en bestellingen
We vinden het fijn om te zien dat veel coördinatoren en wijkhoofden al druk bezig zijn met de voorbereidingen voor de collecte. Het is ook fijn om te merken dat er veel contact is tussen de collectanten, wijkhoofden en coördinatoren. Op onze beurt blijven we met jullie in contact via onder meer onze webinars, die we met veel plezier organiseren. We voelen dan jullie betrokkenheid en blijven alert door jullie kritische vragen.
Heel veel succes met de voorbereidingen en weet ons te vinden als je ondersteuning nodig hebt.
30 januari sluitingsdatum legitimatiebewijzen
De legitimatiebewijzen worden dit jaar weer op naam geprint. De sluitingsdatum voor het doorgeven van de namen van de collectanten is 30 januari. Aan het einde van die dag sturen wij het bestand met de namen van de collectanten naar de drukker. Wij laten een legitimatiebewijs printen voor elke collectant bij wie ‘Loopt Mee’ is aangevinkt in de lijst Mijn Collectanten. Weet je zeker dat iemand niet meeloopt dit jaar? Zet het vinkje dan uit. Je ontvangt de legitimatiebewijzen eind februari.Op elk geprint legitimatiebewijs komt een persoonlijke iDeal QR-code. Daarmee kun je terugzien hoeveel iedere collectant met de QR-code heeft opgehaald. Op het document waarop het legitimatiebewijs zit, is eenzelfde iDeal QR-code op een sticker geprint. Deze kan op de collectebus geplakt worden.Voor mensen die zich later aanmelden, kun je blanco legitimatiebewijzen bestellen, samen met de overige materialen. Daarop schrijf je met de hand de naam van de collectant. Blanco bewijzen hebben een algemene iDeal QR-code, waarvan de opbrengst niet te herleiden is naar de collectant.
Knop met toegang tot community voor wijkhoofden
Bestellingen (voor coördinatoren) t/m 5 februari
In de vorige nieuwsbrief hebben we al aangegeven dat je de bestellingen in de community kunt doen. Dit kan tot en met 5 februari. Houd deze deadline goed in de gaten. Heb je ondersteuning nodig bij de bestelling? Bekijk dan eerst de video van de webinar of lees de handleiding in de community. Bovenaan het bestelformulier staan ook instructies die je moet volgen.Bestel bij de materialen ook één of meerdere sealbags voor het afstorten van papiergeld. In de community lees je meer hierover in de Handleiding 2024. Kijk in de map Documenten in de map Handleidingen. Of meld je aan voor de webinar over het afstorten van geld op 14 of 19 januari, zodat je volledig op de hoogte bent van de afstortprocedure.
Knop met toegang tot community voor coördinatoren
Webinars
Om goed voorbereid te zijn op de collecte 2024 kunnen jullie deelnemen aan onze webinars. Daar kun je je nog steeds voor inschrijven. De webinars over het afstorten van het collectegeld zijn belangrijk voor de coördinatoren. In de nieuwsbrief zit een link naar het inschrijfformulier.
Persoonlijke pagina
Elke collectant krijgt in de week van 6 februari een link naar een persoonlijke collectantenpagina. Daar wordt de opbrengst van de persoonlijke iDeal QR-code zichtbaar.
De link naar deze pagina ontvangen de collectanten via mail en 7 maart ook nog via sms. Op hun persoonlijke pagina hebben de collectanten inzicht in de opbrengst van de iDeal QR-code op de stickers op de collectebus. Daarnaast kunnen ze via deze pagina ook heel makkelijk via WhatsApp, Facebook, LinkedIn, mail en andere social media collecteren. Bij de mail hierover, die we rond 6 februari sturen, komt een uitleg over deze manier van collecteren.
De link naar de persoonlijke pagina sturen we ook aan de collectanten die aangegeven hebben dit jaar geen collecte te gaan lopen. Zo stellen we hen in de gelegenheid toch een bijdrage te leveren aan de collecte 2024 door online te collecteren.
De uitleg over het online collecteren hebben we gegeven tijdens de webinars van 17 en 22 februari. Je kunt de webinar hier terugkijken.