Demonstratie voor de Ambassade van Saudi-Arabië in Den Haag voor de vrijlating van Raif Badawi.
© Amnesty International

Wie we zijn

Waar onrecht heerst en mensen onderdrukt worden, komt Amnesty in actie: we onderzoeken onrecht, voeren campagnes, lobbyen bij regeringen en we geven voorlichting.

Actie voor de Oeigoeren, bij de Chinese ambassade in Den Haag. Amnesty-directeur Dagmar Oudshoorn overhandigt 101.903 handtekeningen bij de Chinese ambassade.
© Pierre Crom

Ons verhaal

Wij zijn een wereldwijde beweging van meer dan 10 miljoen mensen. In meer dan 150 landen voeren we actie voor gerechtigheid, vrijheid, menselijke waardigheid en gelijkheid. We weten waar we een verschil kunnen maken en hoe we onze miljoenen supporters kunnen mobiliseren. Dit doen we namelijk al meer dan vijftig jaar.

Lees ons verhaal
Actie in solidariteit van vrouwen en bevolking van Iran. Activisten, studenten en het maatschappelijk middenveld komen in actie om het bewustzijn over Mahsa Amini te vergroten en alle vrouwen van Iran protesteren ter verdediging van hun mensenrechten, 5 oktober 2022, Rome Campidoglio.