Wordt Vervolgd zoekt een stagiair(e)!

Wordt Vervolgd, het onafhankelijke magazine over mensenrechten dat wordt uitgegeven door Amnesty Nederland, is op zoek naar een stagiair(e) (32 tot 40 uur per week) met een grote interesse in mensenrechten en (buitenland)journalistiek, die een scherp oog heeft voor taal en goed weet om te gaan met sociale media.

Wanneer?

Najaar 2024 (minstens drie maanden).

Wie zoeken wij:

Je zit in de laatste fase van een relevante hbo- of universitaire opleiding (bijvoorbeeld journalistiek, rechten, internationale betrekkingen, sociologie) en je hebt bij voorkeur enige kennis van WordPress. Je schrijft in uitstekend Nederlands en je hebt een goede beheersing van het Engels. Verder ben je op de hoogte van het laatste nieuws en volg je niet alleen Nederlandse, maar ook internationale media.

Wat bieden wij:

Als stagiair(e) draai je volledig mee met onze redactie. Je neemt deel aan de ochtendvergaderingen, denkt mee over onderwerpen, volgt het nieuws, weet de juiste kanalen te vinden voor informatie uit het buitenland en doet gedegen research. Je wordt voor een deel verantwoordelijk voor de socialemedia-kanalen van Wordt Vervolgd en je helpt met het versturen van onze wekelijkse nieuwsbrief.

Je helpt met het up to date houden van de website en je denkt mee over nieuwe manieren om onze verhalen onder de aandacht te brengen. Ook zie je het als een uitdaging om een sterk tekstje voor Twitter of de nieuwsbrief te schrijven, en de vindbaarheid van onze online stukken te verbeteren (SEO). Afhankelijk van je ervaring krijg je de kans om (een) artikel(en) te schrijven of te helpen bij de eindredactie. Verder help je met het zoeken van beeld en loop je een dag mee bij de vormgeving. Ook maak je kennis met de bredere organisatie van Amnesty Nederland en bouw je een breed netwerk op.

Heb je belangstelling?

Het begin en de lengte van de stage zijn in overleg te bepalen en wij bieden een stagevergoeding van 250 euro per maand. Interesse? Mail je motivatie en cv naar: wordtvervolgd@amnesty.nl Dan krijg je zo snel mogelijk te horen of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Wie zijn wij?

Wordt Vervolgd is het onafhankelijke magazine over mensenrechten dat wordt uitgegeven door Amnesty Nederland. De redactie werkt met onafhankelijke journalisten. Dit kun je zien als een uiting van Amnesty’s gehechtheid aan de vrijheid van meningsuiting: ingenomen standpunten in het magazine vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs die van Amnesty International.

Wordt Vervolgd verschijnt zes keer per jaar (oplage: ongeveer 20.000). Tweemaal per jaar ontvangen alle Amnesty-leden het blad.