© Jorn van Eck

Write for Rights Schrijfactie

We zijn op zoek naar schrijftalenten

Wij nodigen iedereen met een passie voor schrijven uit om op 10 december in het Amnesty kantoor aan de Keizersgracht 177 in Amsterdam een brief te komen schrijven. Aan autoriteten of aan een gevangen zelf. Wij schrijven die dag brieven voor acht vrouwen die alles geven om de mensenrechten te verdedigen (lees hier hun verhalen). Of bezoek een schrijfactie leder in het land. Klik hier voor een overzicht.

Geef je op voor een schrijfworkshop

De workshops zijn gratis toegankelijk. Graag opgeven via writeforrights@amnesty.nl o.v.v. vermelding workshop

Linda Polman
© Patricia Hofmeester

11.00-11.45 uur

Schrijftraining door Linda Polman – columniste voor Wordt Vervolgd en freelance schrijfster en journaliste.

Workshop: “Hoe schrijf ik een knappe brief, een column, of zelfs een boek?”

© www.guykokken.com guy.kokken@skynet.be +32.476.250.167

12.30-13.15 uur

Workshop Schrijven door schrijfster Stella Bergsma.

Hoe kun je woede inzetten als drijvende kracht in je schrijfproces? Hoe gebruik je het als motor om een verandering in gang te zetten of om onrecht aan te kaarten?

Jana Beranová © Caspari