© © Karen Veldkamp

Write for Rights Schrijfactie

Vanaf 20 november tot en met 20 december kunnen leerlingen in heel Nederland in actie komen tijdens de Write for Rights-schrijfactie. We nodigen alle scholen uit hieraan mee te doen. Het opzetten van een schrijfactie op school is eenvoudig. En je krijgt volop hulp van ons.

Ik geef mijn klas op

Schrijfmarathon 2016
© Amnesty International

Voor wie

De basisscholen kunnen kaarten sturen aan mensenrechtenactivisten voor wie we actievoeren. Dat is belangrijk. Want als de activisten weten dat er over de hele wereld mensen met ze meeleven, geeft ze dat kracht om vol te houden.

Leerlingen in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) kunnen brieven schrijven aan autoriteiten. Ze roepen hen op gevangenen vrij te laten, daders van marteling te berechten of discriminatie tegen te gaan. Ook kunnen ze kaarten sturen om mensenrechtenactivisten een hart onder de riem te steken.

© Amnesty International

Schrijfpakket

Van Amnesty ontvang je het gratis schrijfpakket met alle benodigde materialen voor een hele klas. Ga je met meer klassen aan de slag, dan ontvang je meer pakketten. In het pakket vind je achtergrondinformatie, een quiz, posters, pennen, voorbeeldbrieven of blanco groetenkaarten, een brievenbusje en meer.

Lees onze tips & trucs die je helpen bij het organiseren van een schrijfactie