Write for Rights Schrijfactie

Opkomen voor de rechten van anderen is in veel landen levensgevaarlijk. Mensenrechtenactivisten belanden in de gevangenis, worden bedreigd of zelfs vermoord. Ieder jaar rond 10 december zetten we ons tijdens de Write for Rights-schrijfactie (voorheen Schrijfmarathon) in om hen te helpen. Miljoenen brieven van over de hele wereld hebben echt effect. Schrijf ook mee, makkelijk online of gezellig bij jou in de buurt.

Write for Rights -Doe mee
© Amnesty International

Online of thuis helpen

Mensen in nood helpen hoeft niet veel tijd te kosten. Heb je een minuutje over terwijl je staat te wachten op de bus? Verstuur online een brief naar de autoriteiten van Marokko. Vijf minuten de tijd? Stuur een opbeurend berichtje naar Pavitri uit India. Schrijf je liever op je gemak thuis? Bestel dan ons speciale gratis schrijfpakket. Daarin vind je alles wat je nodig hebt: voorbeeldbrieven die je kunt overschrijven, pennen, papier, onderleggers. Als je je aanmeldt, houden we je op de hoogte.

Ik geef me op