Speciaal voor onze lezers: met korting naar Movies that Matter

MTM_logo_festival_RGB (1)

Van 16 tot en met 25 april 2021 vindt het Movies that Matter Festival plaats, met meer dan zestig documentaires en speelfilms die je ogen openen over mensenrechten. Dit jaar is het festival geheel online te bezoeken.

Kaartje kopen met Wordt Vervolgd-korting?

Wij hebben een speciale actie voor onze lezers: maar liefst 50 procent korting bij de aanschaf van een kaartje, waarbij je kunt kiezen uit alle vertoningen. Gebruik de actiecode WV#MtMF21 op moviesthatmatter.nl. Let op: deze code kun je eenmalig gebruiken. Wil je graag meer aanwijzigingen, mail dan naar wordtvervolgd@amnesty.nl. Zet in het onderwerp ‘Lezersactie’. Wacht niet te lang! Het aanbod is beperkt.

Tips: Durrab’s Labyrinth en Fly so Far

De actiecode is van toepassing op alle films die op het festival draaien. Voor onze lezers hebben we een paar films geselecteerd die we zeker onder de aandacht willen brengen: in Durrab’s Labyrinth volgen Eefje Blankevoort en Els van Driel de zestienjarige Durrab, die nog maar kortgeleden zelf vluchteling was en nu in Slovenië zelf mensen smokkelt.
Fly so Far vertelt het verhaal van Teodora del Carmen Vasquez uit Salvador, die jarenlang in de gevangenis zat voor het krijgen van een doodgeboren kindje.

Meer bekenden uit Wordt Vervolgd

De documentaire A Thousand Cuts gaat over de Filipijnse journalist Maria Ressa, die met haar activistische platform Rappler strijdt tegen dictator Duterte. Wordt Vervolgd interviewde Ressa in 2019, toen ze net door TIME was uitgeroepen tot een van de meest invloedrijke personen van dat jaar.

En in The Dissident zie je hoe Hatice Cengiz, die we eind 2020 spraken, erachter probeert te komen wat de rol was van de Saudische kroonprins Mohamed bin Salman bij de moord op haar verloofde Jamal Khashoggi.

De Filipijnse journaliste Maria Ressa (midden) de dag nadat de recherche het kantoor van Rappler binnenvielen. Ze kwam een dag later, op 14 februari van dit jaar, borgtocht vrij.